Zalecenia - wyposażenie dodatkowe

    Same komputery wystarczają do pracy z programami, ale kilka dodatkowych elementów sprawia, że dane będą bezpieczniejsze oraz praca będzie bardziej wydajna. Nie są one konieczne, ale z naszych doświadczeń wynika, że czasem bardzo się przydają. Niektóre kosztują bardzo mało, za inne trzeba zapłacić drożej. To co uważamy za niezbędne oznaczone jest znakiem * (gwiazdka).
  1. Sprzęt
    1. UPS (*) - Jest to zasilacz z akumulatorem. Podłącza się go do komputera i sieci elektrycznej. W momencie zaniku napięcia w sieci elektrycznej UPS nadal zasila komputer zapobiegając utracie danych lub awarii Windows. Komputery bowiem "nie lubią" gwałtownych zmian lub zaniku zasilania. Koszt dla jednego komputera to około 300 PLN. Koszt zależy przede wszystkim od pojemności akumulatora - im jest ona większa tym dłużej można pracować bez napięcia w sieci elektrycznej.
    2. Listwy zasilające (*) - Jest to przedłużacz z wbudowanymi bezpiecznikami i wyłącznikiem. Powinien być włączony do gniazda elektrycznego, a do niego podłączamy UPS lub bezpośrednio komputer. Listwa taka jako pierwsza reaguje na zmiany napięcia. Sama nie podtrzyma zasilania (do tego służy UPS), ale zabezpiecza przed wzrostem napięcia w sieci. Np. w wyniku uderzenia pioruna w sieć energetyczną. Uwaga - listwa ta powinna być przeznaczona do pracy z komputerami. Inne listwy mają bezpieczniki, które nie dość szybko reagują na wzrost napięcia. Taka zwłoka liczona w milisekundach (1 milisekunda to 1/1000 sekundy) nie ma znaczenia dla człowieka, ale dla sprzętu jak najbardziej. Koszt mieści się w przedziale 40-100 PLN zależnie od jakości i ilości gniazd.
    3. Zabezpieczenia na liniach telefonicznych (*) - Linia telefoniczna ma małe napięcie, ale komputery i cała sieć lokalna pracuje na napięciu 5V. Internet działa na liniach telefonicznych i dlatego uderzenie pioruna w taką linię (a to się zdarza) powoduje gwałtowny wzrost napięcia na tej linii. Może to doprowadzić do uszkodzenia komputerów lub sprzętu sieciowego (modemy, routery itp.).
    4. Drukarki
        Obecnie zazwyczaj używane są drukarki graficzne (atramentowe lub laserowe). Igłowe powoli wychodzą z użycia. Ich zakup jest dosyć kosztowny (kilka razy więcej niż laserowe). Wszystko zależy od posiadanych zasobów finansowych. My zalecamy drukarki laserowe monochromatyczne (czarno-białe). Kolorowe są kosztowne w utrzymaniu - tonery kolorowe są droższe.
        Ważne jest również sprawdzenie, czy kupowana drukarka ma sterowniki umożliwiające prace z posiadanymi komputerami. Czasem bowiem zdarza się, że starsza drukarka nie ma sterowników do nowych systemów operacyjnych. I odwrotnie nowy komputer może "nie chcieć" współpracować ze starą drukarką, bo nie ma sterowników do tego systemu operacyjnego. Być może kiedy wyprodukowano tę drukarkę nie było jeszcze tego systemu, a producent drukarki nie opracował nowych sterowników.
    5. Dyski zewnętrzne
        Są to dyski podłączane do komputera przez port USB. Mogą służyć do przechowywania kopii danych oraz innych plików niezbędnych do pracy.
    6. Płyty CD/DVD
        Praktycznie każdy komputer ma nagrywarkę. Kopie dobrze jest zapisywać na dyskach zewnętrznych (patrz punkt poprzedni), ale każdy dysk może się popsuć. Płyty CD/DVD zawierają zapis optyczny - dane są zapisane trwale na płycie. Może je zniszczyć tylko mechaniczne uszkodzenie płyty.
        Poza tym są prawnie uważany za tzw. "trwały nośnik danych". Oznacza to, że nie trzeba drukować na papierze danych FK (dziennik, kartoteki, zestawienia). Wystarczy wykonać wydruki np. do postaci plików PDF i zapisać je na płytach.
  2. Oprogramowanie
    1. Wirtualna drukarka PDF
        Jest to program, który umożliwia wykonywanie wydruków. Zamiast drukować na papierze otrzymujemy plik PDF (obsługiwany przez program Adobe Reader). Plik taki możemy np. wysłać poczta elektroniczną, zapisać na innym nośniku itd. Zarówno wirtualne drukarki jak i program Adobe Reader są bezpłatne. Są również wersje płatne wirtualnych drukarek oferujące znacznie większe możliwości.
    2. Microsoft Office
        Jest to znany pakiet biurowy. Może być użyteczny przy pracy z programami PI Rol-Tech ponieważ wszystkie zestawienia można wykonać w postaci arkusza Excela - jest to możliwe tylko kiedy na komputerze jest zainstalowany MS Excel.
    3. OpenOffice
        Jest to bezpłatny pakiet biurowy. Może być użyteczny przy pracy z programami PI Rol-Tech ponieważ wszystkie zestawienia można wykonać w postaci plików XML. Pliki te mogą być przez OpenOffice używane tak jak arkusze w programie Excel. Przy podstawowych funkcjach OpenOffice i MS Excel nie ma zasadniczych różnic w działaniu. Te ujawniają się przy stosowaniu zaawansowanych opcji.
    4. TeamViewer QuickSupport
        Za pomocą tego programu PI Rol-Tech może udzielać pomocy zdalnej tj. łączyć się ze wskazanym komputerem i wykonywać na nim zmiany bez konieczności przyjazdu.
        W artykule Pomoc zdalna - TeamViewer opisana jest instalacja i sposób korzystania z tego programu.
        Zaś w artykule Sposoby udzielania pomocy opisane są zasady na jakich udzielana jest pomoc zdalna.

Co robimy

Zajmujemy się tworzeniem i wdrażaniem systemów informatycznych wspomagających zarządzanie i administrowanie małym i średnim przedsiębiorstwem.

Od 28 lat współpracujemy z firmami branży przemysłowej, rolniczej, przetwórstwa rolnego i jednostkami budżetowymi. Użytkownicy naszych produktów cenią ich bogatą funkcjonalność i przyjazną obsługę.


Posiadamy wieloletnie doświadczenie i praktykę w opracowywaniu i wdrażaniu systemów informatycznych.

Dzięki temu programy zyskały wiele specyficznych i nietypowych rozwiązań stosowanych w procesach biznesowych firm o różnym profilu działalności.

Jeśli następuje rozwój przedsiębiorstwa lub zmiany organizacyjne w łatwy sposób można zmieniać obieg dokumentów i przepływ informacji.





Oprogramowanie

Tworzymy oprogramowanie realizujące potrzeby klientów. Możemy je modyfikować według wskazań naszych Użytkowników.

więcej ...


Analiza potrzeb

Analizujemy potrzeby klienta w celu zastosowania optymalnych rozwiązań biorąc po uwagę koszty, czas wdrożenia, posiadany sprzęt, możliwości pozyskania danych itp.

więcej ...


Wdrożenia

Wdrażamy programy począwszy od przejęcia danych z innych systemów aż do momentu, kiedy Użytkownik może samodzielnie pracować w programach

więcej ...


Pomoc

Przez cały czas służymy pomocą w rozwiązywaniu problemów związanych z użytkowaniem programów, komputerów oraz systemów operacyjnych

więcej ...

Niektóre cechy programów