Dekretacja

Moduł służy do przejęcia i zadekretowania danych w module FK z innych modułów systemu RT: Sprzedaży, Kasy, Magazynu, Majątek Trwały. Tworzy dowody finansowe na podstawie dokumentów źródłowych wystawionych w tych modułach.

  1. Zasady dekretacji
      Dzięki dekretacji systemowej unikamy powtórnego wprowadzania informacji. Np. faktura zostaje wystawiona w module sprzedaży i wszystkie dane niezbędne do dekretacji są już w bazach danych - należy tylko zdefiniować stały schemat tworzenia dowodu, czyli wskazać konta, na które mają być dekretowane poszczególne wartości . Użytkownik sam więc określa sposób w jaki należy stworzyć dowód z faktury. Według tych parametrów program tworzy dowody (dekrety) księgowe, ale ich jeszcze nie księguje. Są one tworzone w zbiorze operatorskim - tak jakby zostały wprowadzone ręcznie w FK. Możne je tam sprawdzić, edytować, kasować, tak jak zwykłe dowody. Pozwala to na wielokrotne powtarzanie dekretacji w przypadku, kiedy stworzone dekrety nie będą poprawne. Może się bowiem zdarzyć, że w schemacie podamy inne konto do dekretacji niż zamierzaliśmy - zwykła pomyłka, ale powstało wiele dekretów zawierających złe numery kont. Wtedy poprawa pojedynczych dekretów jest uciążliwa. Lepiej więc usunąć te dowody, poprawić schemat dekretu i uruchomić funkcję dekretującą ponownie. Dopiero kiedy Użytkownik upewni się, że dekrety są poprawne może je zaksięgować. Przedstawiony tu został przykład pokazujący dekretację faktury, ale analogiczne reguły obowiązują przy dekretowaniu dokumentów źródłowych z każdego modułu RT.
  2. Zakres dekretowanych dokumentów
      O tym kiedy, jak i które dokumenty zostaną zadekretowane decyduje Użytkownik. Nie ma ograniczeń co do częstotliwości dekretacji. Oczywiście należy pamiętać o tym, aby przejmowane dane były kompletne. Dla modułu SPRZEDAŻ lub KASA można wykonywać dekretację nawet dla jednej faktury lub raportu, ale sensowne wydaje się przejmowanie danych przynajmniej za jeden cały dzień. Zaś np. dla dokumentów magazynowych, jeżeli nie są one wycenione (przy metodzie średniej) nie ma sensu przeprowadzać dekretacji, gdyż wartości nie będą prawidłowe. Najpierw należy dokonać wyceny i dopiero wtedy przeprowadzić dekretację. Przykład wykonania dekretacji z Magazynu ekran nr 1.
  3. Dekretacja danych z filii
      Można też dekretować dane z filii (Jednostek organizacyjnych), które nie są połączone z firmą macierzystą siecią komputerową (a dane są przesyłane za pomocą internetu bądź dyskietek, np. punkty sprzedaży, wydziały zamiejscowe itd.). Program ma wbudowane mechanizmy ułatwiające te czynności. Jeżeli w filiach (JO) jest również prowadzona księgowość moduł daje możliwość przejmowania gotowych dowodów finansowych i innych powiązanych z nimi danych (konta, kontrahenci itp.), które zostały tam wprowadzone (np. faktury kosztowe).
  4. Przykładowe ekrany
      Poniżej przedstawione sa przykładowe ekrany modułu dla zestawu DEMO. Po nasunięciu kursora myszki na miniaturkę obrazka pojawi sie opis co on zawiera. Klknięcie lewym klawiszem myszy spowoduje przejście do przeglądania ekranów w normalnych rozmiarach.

     

     

     

  5. Dokumenty do pobrania w postaci PDF.
      Poniżej znajdują się artykuły dotyczące niniejszego artykułu w postaci plików PDF (obsługiwane przez program Akrobat Reader).
      Pliki te można pobierać (przycisk Pobierz) lub przeglądać (przycisk Przeglądaj).
      1Dekretacja - ulotka (opis skrócony)PobierzPrzeglądaj
      2Wszystkie dokumenty PDFPobierz 
        W arytkule Wszystkie arktykuły w postaci PDF znajdują wszystkie artykuly (do pobrania lub przeglądania) umieszczone na niniejszej stronie.

Co robimy

Zajmujemy się tworzeniem i wdrażaniem systemów informatycznych wspomagających zarządzanie i administrowanie małym i średnim przedsiębiorstwem.

Od 28 lat współpracujemy z firmami branży przemysłowej, rolniczej, przetwórstwa rolnego i jednostkami budżetowymi. Użytkownicy naszych produktów cenią ich bogatą funkcjonalność i przyjazną obsługę.


Posiadamy wieloletnie doświadczenie i praktykę w opracowywaniu i wdrażaniu systemów informatycznych.

Dzięki temu programy zyskały wiele specyficznych i nietypowych rozwiązań stosowanych w procesach biznesowych firm o różnym profilu działalności.

Jeśli następuje rozwój przedsiębiorstwa lub zmiany organizacyjne w łatwy sposób można zmieniać obieg dokumentów i przepływ informacji.





Oprogramowanie

Tworzymy oprogramowanie realizujące potrzeby klientów. Możemy je modyfikować według wskazań naszych Użytkowników.

więcej ...


Analiza potrzeb

Analizujemy potrzeby klienta w celu zastosowania optymalnych rozwiązań biorąc po uwagę koszty, czas wdrożenia, posiadany sprzęt, możliwości pozyskania danych itp.

więcej ...


Wdrożenia

Wdrażamy programy począwszy od przejęcia danych z innych systemów aż do momentu, kiedy Użytkownik może samodzielnie pracować w programach

więcej ...


Pomoc

Przez cały czas służymy pomocą w rozwiązywaniu problemów związanych z użytkowaniem programów, komputerów oraz systemów operacyjnych

więcej ...

Niektóre cechy programów