Opakowania

Moduł Opakowania służy do prowadzenia ewidencji obrotu opakowaniami zwrotnymi. Umożliwia modelowanie procesu obrotu opakowaniami z różnymi odbiorcami firmy. Może funkcjonować oddzielnie, ale zasadniczo współpracuje z modułem Magazyn i Sprzedaż.

  1. Modelowanie procesu obrotu opakowaniami
    1. Wymaga wydzielenia magazynu opakowań zwrotnych, który funkcjonuje jako osobny magazyn,
    2. Zdefiniowania powiązań pomiędzy sprzedawanym asortymentem (np. napoje) a opakowaniami jednostkowymi i zbiorczymi ( butelki, skrzynki). Jeśli asortyment ma zadeklarowane te opakowania to z jego obrotem następuje obrót opakowań z przeliczeniem na opakowania jednostkowe i zbiorcze.
    3. Zdefiniowania dokumentów obrotu opakowaniami, ich zachowania w Systemie i powiązania z dokumentami magazynowymi i sprzedaży.
  2. Automatyzacja obrotu opakowaniami
    1. Można zautomatyzować wystawianie dokumentów dla opakowań w oparciu o wystawiane dokumenty magazynowe.
    2. Opakowania działają niejako „w tle”. Przy wystawianiu dokumentu magazynowego z pozycjami asortymentów (np. piwo), które mają zadeklarowane opakowania powstaje dokument opakowaniowy skojarzony z dokumentem magazynowym. Następuje aktualizacja stanu opakowań jednostkowych i zbiorczych w kartotece opakowań magazynu i kartotece opakowań u kontrahenta. Zapisywane są powiązania pomiędzy skojarzonymi dokumentami.
    3. Obrót opakowaniami może być powiązany z rezerwacją dla kontrahenta.
    4. Przy wydruku dokumentu WZ lub faktury drukowany jest skojarzony dokument obrotu opakowaniem. Dokument zawiera gotowy formularz zwrotu opakowań, mogą w nim znajdować się wolne rubryki do których kierowca wpisze ilość przyjmowanych opakowań. Zwracane przez odbiorcę opakowania są wprowadzane dokumentem zwrotu opakowań aktualizując kartoteki opakowań w magazynie i u odbiorcy.
  3. Automatyzacja sprzedaży opakowań
      Przy sprzedaży opakowań poza magazynem handlowym lub rozliczeniu odbiorcy za opakowania zwrotne do dokumentu sprzedaży można pobierać pozycje z dokumentu obrotu opakowaniem, za które odbiorca jest obciążany. Przy zapisie faktury są zapamiętywane powiązania pomiędzy dokumentami.
  4. Rodzaje dokumentów opakowaniowych
      Można zdefiniować wiele rodzajów dokumentów obrotu opakowaniami (Przychód zewnętrzny, Przyjęcie opakowań z produkcji, Sprzedaż opakowań, Wydanie opakowań kontrahentowi, Zwrot opakowań od kontrahenta). Można definiować rodzaj dokumentu szczegółowiej dla grupy odbiorców. Można wskazać magazyny przy których dodatkowo potwierdzane jest wystawianie dokumentu.
  5. Wygląd dokumentów
      Definiowany wygląd graficzny i zawartość informacyjna dokumentu dla drukarki graficznej i igłowej. PI Rol-Tech dostarcza podstawowe szablony dokumentów opakowaniowych. Użytkownik w dowolnej chwili może zmienić wybrane elementy graficzne i zawartość informacyjną dokumentu opakowaniowego lub na jego bazie stworzyć nowy wzór dokumentu.
  6. Powiązania z dokumentami magazynowymi
      Powiązania obu dokumentów ustala się przy definicji dokumentu magazynowego. Jeśli powiązanie występuje to przy wystawianiu dokumentu magazynowego automatycznie powstaje dokument opakowaniowy ( z aktualizacją stanów w kartotece magazynu opakowań i kartotece opakowań u kontrahenta). Na życzenie dokument opakowaniowy może być drukowany przy księgowaniu dokumentu magazynowego.
  7. Powiązania z dokumentami Sprzedaży
      Powiązanie pozwala przyśpieszać wystawianie faktury poprzez pobranie pozycji z jednego lub wielu dokumentów opakowaniowych, za które odbiorca jest obciążony.
  8. Kartoteka opakowań w magazynie
      Z poziomu kartoteki opakowań dla przedsiębiorstwa można przeglądać kartoteki opakowań na magazynach.
  9. Kartoteka opakowań kontrahenta
      Jej układ w wygodny sposób dostarcza danych o stanie i obrocie opakowań z kontrahentem. Szybko można uzgodnić i wyjaśnić potrzebne informacje dostępne w kartotece w kilku układach.
  10. Zestawienia
      Można wykonać szereg zestawień o stanie opakowań w magazynach przedsiębiorstwa i u poszczególnych kontrahentów. Jeśli użytkownik posiada dostęp do pakietu Microsoft Excel to każde zestawienie może być wykonane bezpośrednio do arkusza Excela i przeglądane na ekranie lub włączone do innych analiz.
  11. Korzyści
    1. Znany jest stan opakowań należących do majątku firmy a znajdujących się u kontrahenta oraz ilości opakowań zwrotnych w firmie.
    2. Kontrola nad stanem opakowań powoduje zmniejszenie stanu zapasów i uniknięcie braków podczas pakowania materiału. Zmniejsza ilość błędów w dokumentach – równolegle z dokumentem dla magazynu handlowego automatycznie tworzony jest dokument opakowań zwrotnych.
  12. Przykładowe wydruki
      Poniżej przedstawione sa przykładowe wydruki. Oprócz dokumentów (np. faktyry, dokumenty magazynowe itp.), które mogą być drukowane tylko w postaci graficznej wszystkie inne mogą być drukowane w następujących postaciach :
    1. Graficznej - do drukowania na drukarkach laserowych lub atramentowych. Tutaj są zapisane w plikach PDF. Do ich otwarcia konieczny jest bezpłatny program Akrobat Reader.
    2. Tekstowej - do drukowania na drukarkach igłowych. Tutaj są zapisane w plikach TXT. Do ich otwarcia konieczny jest program Notatnik stanowiacy część systemu Windows.
    3. Arkusz Excela - do edycji i drukowania w Excelu.Tutaj są zapisane w plikach XLS (format Excel 97-2003). Do ich otwarcia konieczny jest program MS Excel stanowiący część pakietu Microsoft Office.
    4. Arkusz OpenOffice - do edycji i drukowania w OpenOffice. Tutaj są zapisane w plikach XML (format akceptowany przez pakiet OpenOffice oraz Excela w wersji minimum 2003. Do ich otwarcia konieczny jest bezpłatny pakiet OpenOffice w wersji minimum 3.2.
      Wydruki można :
    1. Przeglądać - konieczne jest wówczas, aby na komputerze zainstalowany był program obsługujący pliki tego typu (patrz poprzednie punkty 1-4). Należy kliknąć lewym klawiszem myszy na ikonie formatu wybrango zestawienia. Aplikacja obsługująca pliki o danym rozszerzeniu (ustawienia Windows) otworzy wydruk. Aby powrócić do tego artykułu trzeba użyć przycisku "Wstecz" bieżącej przeglądarki.
    2. Pobrać - należy wówczas kliknąć prawym klawiszem myszy na ikonie formatu wybrango zestawienia. Pojawi się menu. Trzeba wybrac pozycję "Zapisz element docelowy jako ...", wskazać lokalizację do zapisania pliku i nacisnąć Zapisz. Plik zostanie pobrany, a do jego obsługi niezbędne są programy obsługujące pliki o danym rozszerzeniu (ustawienia Windows).
      Uwaga ! Aby otworzyć plik XML należy :
    1. Pobrać go.
    2. Uruchomić OpenOffice.
    3. Otworzyć z menu Plik-Otwórz.
    4. Wybrać typ plików "Microsoft Excel 2003 XML (*.xml)" (znajduje się za nazwą pliku) i otworzyć plik.
      Jest to spowodowane domyślnymi ustawieniami Windows. Zwykle pliki XML obsługiwane są przez domyślną przeglądarkę.


    Lp.WydrukPostać
    Graficzna
    [ PDF ]
    Postać Tekstowa
    [ TXT ]
    Arkusz Excela
    [ XLS ]
    Arkusz OpenOffice
    [ XML ]
    1Wydruk stanów i obrotów opakowań w magazynach
    2Wydruk sum dokumentów opakowaniowych dla magazynów
    3Wydruk stanów i obrotów opakowań u kontrahentów
  13. Dokumenty do pobrania w postaci PDF.
      Poniżej znajdują się artykuły dotyczące niniejszego artykułu w postaci plików PDF (obsługiwane przez program Akrobat Reader).
      Pliki te można pobierać (przycisk Pobierz) lub przeglądać (przycisk Przeglądaj).
      1Opakowania - ulotka (opis skrócony)PobierzPrzeglądaj
      2Wszystkie dokumenty PDFPobierz 
        W arytkule Wszystkie arktykuły w postaci PDF znajdują wszystkie artykuly (do pobrania lub przeglądania) umieszczone na niniejszej stronie.

Co robimy

Zajmujemy się tworzeniem i wdrażaniem systemów informatycznych wspomagających zarządzanie i administrowanie małym i średnim przedsiębiorstwem.

Od 28 lat współpracujemy z firmami branży przemysłowej, rolniczej, przetwórstwa rolnego i jednostkami budżetowymi. Użytkownicy naszych produktów cenią ich bogatą funkcjonalność i przyjazną obsługę.


Posiadamy wieloletnie doświadczenie i praktykę w opracowywaniu i wdrażaniu systemów informatycznych.

Dzięki temu programy zyskały wiele specyficznych i nietypowych rozwiązań stosowanych w procesach biznesowych firm o różnym profilu działalności.

Jeśli następuje rozwój przedsiębiorstwa lub zmiany organizacyjne w łatwy sposób można zmieniać obieg dokumentów i przepływ informacji.





Oprogramowanie

Tworzymy oprogramowanie realizujące potrzeby klientów. Możemy je modyfikować według wskazań naszych Użytkowników.

więcej ...


Analiza potrzeb

Analizujemy potrzeby klienta w celu zastosowania optymalnych rozwiązań biorąc po uwagę koszty, czas wdrożenia, posiadany sprzęt, możliwości pozyskania danych itp.

więcej ...


Wdrożenia

Wdrażamy programy począwszy od przejęcia danych z innych systemów aż do momentu, kiedy Użytkownik może samodzielnie pracować w programach

więcej ...


Pomoc

Przez cały czas służymy pomocą w rozwiązywaniu problemów związanych z użytkowaniem programów, komputerów oraz systemów operacyjnych

więcej ...

Niektóre cechy programów