Rozliczenia z kontrahentami
Rozrachunki z kontrahentami są w każdej firmie jedną z najważniejszych zagadnień. Dla kilku lub kilkunastu klientów można kontrolę nad tym zmieścić w notesie lub kilku kartkach. Przy większej ilości kontrahentów lub faktur spawa się komplikuje. Dlatego w programach są funkcje ułatwiające prowadzenie rozliczeń z kontrahentami, zarówno dla należności jak i zobowiązań. Dotyczy to wartości w złotych oraz w walucie.
- Każdy kontrahent może mieć wiele kont rozrachunkowych (w PLN i również w walucie)
Należności i zobowiązań, co umożliwia prowadzenie ewidencji np. z dużymi sieciami Real, Tesco, itp., gdzie faktury są wystawiane na poszczególne supermarkety a rozliczenie prowadzone jest przez jeden punkt (centrum).
- Pełna ewidencja należności i zobowiązań rozliczonych i nierozliczonych
Rozrachunki właściwie działają w ‘tle', to znaczy nie ma przy nich pracy, jeśli w module FK odpowiednio księgowane są faktury i zapłaty do tych faktur. Faktury i zapłaty można równiez kojarzyć ręcznie
- Kontrahent może mieć dwa limity kredytowe
- dla dokumentów wszystkich,
- w tym dla dokumentów przeterminowanych.
- Statystyka płatności kontrahenta
Czyli jak płacił klient – ilość, wartość i % dokumentów płaconych w terminie i po terminie, średnie opóźnienie płatności, itd.
- Spodziewane wpływy od kontrahenta
Kiedy i jak powinien zapłacić kontrahent (ułatwia to rozmowę z kontrahentem).
- Naliczanie odsetek
Od wartości rozliczonych i nierozliczonych.
- Definiowanie zestawień rozrachunkowych
- Użytkownik może definiować kolumny zestawienia - jakie są w niej wartości (ilość faktur, kwota faktury, kwota pozostała do zapłaty itp), dla jakiego przedziału dni zadłużenia, rodzaju dokumentów (rozliczone, nierozliczone, wszystkie).
- Można uzyskać tzw. wiekowanie zaległości (np. do 30 dni, od 31 do 60, od 61 do 90, itd.). Bardzo pomocna jest tu funkcja wykonywania zestawień do Excela lub OpenOffice.
- Możliwość wykonywania rankingów klientów według wielkości zadłużenia (od największego do najmniejszego lub odwrotnie).
- Ustalanie progu zadłużenia - drukowanie w pojedynczych pozycjach tylko kontrahentów posiadających wartości w kolumnach powyżej zadanego progu. Pozycje, które nie przekroczą tego progu będą drukowane w jednej pozycji jako "Reszta". Ma to na celu uniknięcie drukowania klientów np. o małym zadłużeniu, które nie ma wpływu na funkcjonowanie firmy.
- Korespondencja z kontrahentami - drukowanie wezwań do zapłaty (z odsetkami lub bez), not odsetkowych (ze szczegółami naliczania lub bez), potwierdzeń sald.
- Dokumenty do pobrania w postaci PDF.
Poniżej znajdują się artykuły dotyczące niniejszego artykułu w postaci plików PDF (obsługiwane przez program Akrobat Reader).
Pliki te można pobierać (przycisk Pobierz) lub przeglądać (przycisk Przeglądaj).
Co robimy
Zajmujemy się tworzeniem i wdrażaniem systemów informatycznych wspomagających zarządzanie i administrowanie małym i średnim przedsiębiorstwem.
Od 28 lat współpracujemy z firmami branży przemysłowej, rolniczej, przetwórstwa rolnego i jednostkami budżetowymi. Użytkownicy naszych produktów cenią ich bogatą funkcjonalność i przyjazną obsługę.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie i praktykę w opracowywaniu i wdrażaniu systemów informatycznych.
Dzięki temu programy zyskały wiele specyficznych i nietypowych rozwiązań stosowanych w procesach biznesowych firm o różnym profilu działalności.
Jeśli następuje rozwój przedsiębiorstwa lub zmiany organizacyjne w łatwy sposób można zmieniać obieg dokumentów i przepływ informacji.
Ważne dla Użytkowników:
- Stosujemy proste i funkcjonalne rozwiązania.
- Kładziemy nacisk na dużą samodzielność Użytkownika (np. nowa stawka VAT).
- Praca na sprzęcie średniej klasy, bez dodatkowych motorów bazy, licencji.
- Stosunkowo niskie nakłady na zakup i wdrożenie.
- Tania eksploatacja i aktualizacja.
- Szybka i sprawna pomoc techniczna (telefon,internet).
- Brak obowiązku wykupu abonamentu na aktualizacje programów.
Oprogramowanie
Tworzymy oprogramowanie realizujące potrzeby klientów.
Możemy je modyfikować według wskazań naszych Użytkowników.
więcej ...
Analiza potrzeb
Analizujemy potrzeby klienta w celu zastosowania optymalnych rozwiązań biorąc po uwagę koszty, czas wdrożenia, posiadany sprzęt, możliwości pozyskania danych itp.
więcej ...
Wdrożenia
Wdrażamy programy począwszy od przejęcia danych z innych systemów aż do momentu, kiedy Użytkownik może samodzielnie pracować w programach
więcej ...
>
Pomoc
Przez cały czas służymy pomocą w rozwiązywaniu problemów związanych z użytkowaniem programów, komputerów oraz systemów operacyjnych
więcej ...