Zamówienia
Moduł Zamówienia zarządza zamówieniami od odbiorców. Umożliwia wprowadzanie zamówień od przedstawicieli handlowych korzystających z połączenia terminalowego. Koordynuje współpracę działów obsługujących zamówienie odbiorcy od strony produkcyjnej, finansowej i logistyki. Zamówienie może być przekształcane w dokument magazynowy, na podstawie którego można później wystawić dokument sprzedaży. Możliwa jest częściowa realizacja zamówień, a następnie pozostałej części zamówienia. Moduł ułatwia realizację zamówienia oraz kompletowanie dokumentów z nim związanych, które powinny być przekazane kontrahentowi.
- Powiązania dokumentów
Wszystkie rodzaje dokumentów tworzone w module Zamówienia, Magazyn, Opakowania, Sprzedaż mogą być ze sobą powiązane w sposób odzwierciedlający różnorodne procesy handlowe i logistyczne firmy.
- Dokument wydania z magazynu może realizować wybrane pozycje zamówienia jak i wiele zamówień jednorazowo. Przy załączonej rezerwacji dla magazynu następuje automatyczna rezerwacja zamawianej ilości do poziomu dostępnego na magazynie.
- Zamówienie odbiorcy po weryfikacji finansowej może zostać wstrzymane lub odrzucone z dalszej realizacji.
- Można tworzyć wiele list wysyłkowych ułatwiających odbiór zamówień i rozliczenie odbioru. Do listy wysyłkowej załącza się wybrane zamówienia o zadanej dacie realizacji od do.
- System cenników i rabatów
Przy przyjęciu zamówienia funkcjonuje ten sam system cenników i rabatów, który jest stosowany przy wystawianiu dokumentów sprzedaży.
- Tygodniowe zestawienie zamówień
Stanowi pomoc w planowaniu produkcji, dopełnieniu stanów magazynowych i zapewnieniu ciągłości zaopatrzenia materiałowego, przygotowaniu dodatkowych opakowań przy paletowaniu i foliowaniu zamówień.
- Obsługa zamówienia
- Zamówienie odbiorcy może bezpośrednio wprowadzić przedstawiciel handlowy używający połączenia terminalowego. Pozycje zamówienia są wyceniane w taki sam sposób jak na dokumencie sprzedaży. Określa się warunki dostawy (data spedycji, dostawa: pora dnia, transport, dodatkowe opakowania) i uzgadnia warunki rozliczeń .
- Zamówienie można przenieść do zamówień przyjętych gdzie oczekuje na weryfikację od strony merytorycznej/ produkcyjnej i finansowej (może być odrzucone lub warunkowo przyjęte ze względu na zadłużenie zamawiającego). Na tym etapie do zamówienia mogą być dopisane nowe pozycje lub zmieniane warunki handlowe (cena, rabat). Na określoną datę dostawy zamówienie jest kompletowane do wydania.
- Przy tworzeniu dokumentu wydania z magazynu handlowego System zgłasza zamówienia kontrahenta do wydania. Można zrealizować wybrane pozycje zamówienia jak i wiele zamówień jednorazowo. W zamówieniu przy pozycji zamówienia zostaje zapisany magazyn, dokument i ilość wydania, ilość pozostała do wydania. Przy pozycji w dokumencie magazynowym
- zapisywany jest numer zamówienia, pozycji, ilość zamawiana i wydana. Przy załączonej rezerwacji dla magazynu następuje automatyczna rezerwacja wydania do ilości dostępnej na magazynie.
- Z wydanych zamówień można tworzyć wiele list wysyłkowych. Aby ułatwić wydanie towaru w terenie na liście wysyłkowej kierowca otrzymuje zbiorcze zestawienie wydanych asortymentów oraz specyfikację wydanych zamówień.
- Definiowanie wyglądu zamówienia
PI Rol-Tech dostarcza gotowy wzór zamówienia do wydruku na drukarkę graficzną i igłową. Użytkownik może zmienić wygląd zamówienia i zawartość informacyjną lub na bazie dostarczonego utworzyć nowy.
- Uprawnienia operatorów obsługujących zamówienia
Operatorowi można nadać pełne prawa lub prawa w ograniczonym zakresie. Zakres uprawnień jest nadawany przez osobę administrującą Systemem:
- na poziomie funkcji w menu Zamówienia Np. operator może zarejestrować zamówienie a później tylko śledzić etap realizacji zamówienia bez prawa zmiany warunków dostawy, dopisania nowych pozycji,
- na poziomie wykonania ważnych operacji w ramach Zamówień (np. prawo do akceptacji finansowej zamówienia, edycja cen i rabatów w zamówieniu).
- Korzyści
- wsparcie w planowaniu produkcji: pomoc w dopełnianiu stanów magazynowych i zapewnieniu ciągłości zaopatrzenia materiałowego, przygotowaniu dodatkowych opakowań, itd.
- sprawna i terminowa realizację pojedynczego zamówienia poprzez koordynację współpracy obsługujących go działów marketingu, sprzedaży, produkcji, logistyki,
- wspieranie planowania, realizacji i kontroli strategii sprzedaży przedsiębiorstwa,
- wzrost dyscypliny finansowej kontrahentów,
- możliwość stosowania elastycznej polityki cenowej (system cenników i rabatów),
- automatykę operacji handlowych przy przekształcanie zamówienia w dokumenty magazynowe wydania lub listy wywozowe,
- wzrost poziomu obsługi klienta. Uprawnieni pracownicy w firmie lub poza firmą w każdej chwili mogą poinformować kontrahenta o stanie realizacji zamówienia.
- Przykładowe wydruki
Poniżej przedstawione sa przykładowe wydruki. Oprócz dokumentów (np. faktyry, dokumenty magazynowe itp.), które mogą być drukowane tylko w postaci graficznej wszystkie inne mogą być drukowane w następujących postaciach : - Graficznej - do drukowania na drukarkach laserowych lub atramentowych. Tutaj są zapisane w plikach PDF. Do ich otwarcia konieczny jest bezpłatny program Akrobat Reader.
- Tekstowej - do drukowania na drukarkach igłowych. Tutaj są zapisane w plikach TXT. Do ich otwarcia konieczny jest program Notatnik stanowiacy część systemu Windows.
- Arkusz Excela - do edycji i drukowania w Excelu.Tutaj są zapisane w plikach XLS (format Excel 97-2003). Do ich otwarcia konieczny jest program MS Excel stanowiący część pakietu Microsoft Office.
- Arkusz OpenOffice - do edycji i drukowania w OpenOffice. Tutaj są zapisane w plikach XML (format akceptowany przez pakiet OpenOffice oraz Excela w wersji minimum 2003. Do ich otwarcia konieczny jest bezpłatny pakiet OpenOffice w wersji minimum 3.2.
Wydruki można :- Przeglądać - konieczne jest wówczas, aby na komputerze zainstalowany był program obsługujący pliki tego typu (patrz poprzednie punkty 1-4). Należy kliknąć lewym klawiszem myszy na ikonie formatu wybrango zestawienia. Aplikacja obsługująca pliki o danym rozszerzeniu (ustawienia Windows) otworzy wydruk. Aby powrócić do tego artykułu trzeba użyć przycisku "Wstecz" bieżącej przeglądarki.
- Pobrać - należy wówczas kliknąć prawym klawiszem myszy na ikonie formatu wybrango zestawienia. Pojawi się menu. Trzeba wybrac pozycję "Zapisz element docelowy jako ...", wskazać lokalizację do zapisania pliku i nacisnąć Zapisz. Plik zostanie pobrany, a do jego obsługi niezbędne są programy obsługujące pliki o danym rozszerzeniu (ustawienia Windows).
Uwaga ! Aby otworzyć plik XML należy : - Pobrać go.
- Uruchomić OpenOffice.
- Otworzyć z menu Plik-Otwórz.
- Wybrać typ plików "Microsoft Excel 2003 XML (*.xml)" (znajduje się za nazwą pliku) i otworzyć plik.
Jest to spowodowane domyślnymi ustawieniami Windows. Zwykle pliki XML obsługiwane są przez domyślną przeglądarkę.
Lp. | Wydruk | PostaćGraficzna[ PDF ] | Postać Tekstowa [ TXT ] | Arkusz Excela [ XLS ] | Arkusz OpenOffice [ XML ] |
1 | Przygotowanie wysyłki zamówień | | | | |
2 | Wydruk zamówień według daty dostawy | | | | |
3 | Zestawienie ilościowe zamówionych asortymentów | | | | |
4 | Tygodniowe zestawienie zamówionych asortymentów | | | | |
- Dokumenty do pobrania w postaci PDF.
Poniżej znajdują się artykuły dotyczące niniejszego artykułu w postaci plików PDF (obsługiwane przez program Akrobat Reader).
Pliki te można pobierać (przycisk Pobierz) lub przeglądać (przycisk Przeglądaj).
Co robimy
Zajmujemy się tworzeniem i wdrażaniem systemów informatycznych wspomagających zarządzanie i administrowanie małym i średnim przedsiębiorstwem.
Od 28 lat współpracujemy z firmami branży przemysłowej, rolniczej, przetwórstwa rolnego i jednostkami budżetowymi. Użytkownicy naszych produktów cenią ich bogatą funkcjonalność i przyjazną obsługę.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie i praktykę w opracowywaniu i wdrażaniu systemów informatycznych.
Dzięki temu programy zyskały wiele specyficznych i nietypowych rozwiązań stosowanych w procesach biznesowych firm o różnym profilu działalności.
Jeśli następuje rozwój przedsiębiorstwa lub zmiany organizacyjne w łatwy sposób można zmieniać obieg dokumentów i przepływ informacji.
Ważne dla Użytkowników:
- Stosujemy proste i funkcjonalne rozwiązania.
- Kładziemy nacisk na dużą samodzielność Użytkownika (np. nowa stawka VAT).
- Praca na sprzęcie średniej klasy, bez dodatkowych motorów bazy, licencji.
- Stosunkowo niskie nakłady na zakup i wdrożenie.
- Tania eksploatacja i aktualizacja.
- Szybka i sprawna pomoc techniczna (telefon,internet).
- Brak obowiązku wykupu abonamentu na aktualizacje programów.
Oprogramowanie
Tworzymy oprogramowanie realizujące potrzeby klientów.
Możemy je modyfikować według wskazań naszych Użytkowników.
więcej ...
Analiza potrzeb
Analizujemy potrzeby klienta w celu zastosowania optymalnych rozwiązań biorąc po uwagę koszty, czas wdrożenia, posiadany sprzęt, możliwości pozyskania danych itp.
więcej ...
Wdrożenia
Wdrażamy programy począwszy od przejęcia danych z innych systemów aż do momentu, kiedy Użytkownik może samodzielnie pracować w programach
więcej ...
>
Pomoc
Przez cały czas służymy pomocą w rozwiązywaniu problemów związanych z użytkowaniem programów, komputerów oraz systemów operacyjnych
więcej ...